Review novel: Ajaib

by - February 20, 2015


Assalamualaikum!

-sepatutnya post entri ni bulan 8, tahun 2014 (tahun lepas lah), tapi selalu sangat lupa-





Sinopsis Ajaib
“Cikgu, masalah saya, saya boleh nampak hantu. Cikgu yakin cikgu boleh tolong saya?”
Hidup ni gelap – Walaupun aku dapat melihat lebih daripada manusia lain.
Tapi tanpa kegelapan tu, aku tak mungkin nampak bintang yang bercahaya...
Selain kita ada ‘mereka’ – yang kebanyakan kita tak nampak.
Dalam kita ada ‘itu’ – yang kita simpan sendiri.
Nama aku Izaq. Dan ini kisah kami, budak-budak berumur 12 tahun yang terperangkap dalam masalah orang dewasa: ‘mereka’, ‘itu’, dan sedikit yang AJAIB.


Review dari FD:
Pandai Syafiq Aizat (penulis novel ni), buat watak bebudak yang curios and innocent dalam novel ni. Izaq budak yang boleh nampak benda-benda ghaib. Lepas tu pemikiran macam orang dewasa. Tak kena dengan umur dia. Izaq ada kawan baik. Kawan dia ni orang susah, nama dia Firdaus. Selalu kena marah dengan sepupu dia yang gay. Dan ada budak perempuan yg Izaq minat or perempuan tu yang minat dia. Cuma Izaq je yang nampak lepas habis cuti sekolah. Bagus Izaq ni sebab dah bantu orang lain jugak. Banyak pengalaman mencabar yang Izaq dengan kawan kawan dia ni lalui. But at the end, you should read this book! And oh ya. ada sambungan tau novel ni. Tajuk dia AWAN.
Seriously you guys kena BACA!
Just try to read other genre novel, okay?

You May Also Like

3 comments

  1. tak baca lagi ajaib ni

    tapi dah baca sambungan dia, novel awan.

    saya ada buat entry pasal novel awan ni hehe jemput ke blog saya :)

    ReplyDelete
  2. aduh qila tunggu je dpt baucer buku hahaha mcm nak gi borong je semua buku fixi etc ni hihi

    ReplyDelete